Monday, August 20, 2018

Social Bookmarking Bangla

১. Social bookmarking কিভাবে করবেন দেখুন:
Social Bookmarking: This powerful search engine optimization tool can get your website quality back-links, enhance its visibility in major search engines and get you targeted traffic.
Social bookmarking
কাজ শুরু করার আগে আপনার যা যা লাগবে।
1.   Gmail ID
2.   Skype ID
3.   Facebook ID
At first go to the Google and search using these quires.
Open your Chrome browser > Go to Google.com> Type here “Social bookmarking site list 2018” > Press Enter বাটন।
নিচের ছবি দেখুন:
Social Bookmarking Bangla
How to find social bookmarking

দেখতে পাবেন অনেক গুলো তালিকা যথাক্রমে ১. ২. ৩. পৃষ্ঠা আপনার সামনে গুগল দেখাবে।
আমরা ১ নম্বর এ ক্লিক করে যে সকল Social bookmarking site খুব ভাল Dofollow, MozRank, High Page Rank (HPR) Domain Authority (DA)/ এবং  Page Authority (PA) ভাল সেই গুলো খুজে খুজে বের করব।(যদি আপনার ক্লাইন্ট জব পোস্টে বিস্তারিত উল্লেখ করে)
এখন আমরা তালিকা খেকে facebook.com, reddit.com , twitter.com , tumblr.com, digg.com, stumbleupon.com, technorati.com, delicious.com, slashdot.org     ,squidoo.com, scoop.it,    diigo.com  ইত্যাদি তে আপনার ক্লায়েন্টর জন্য SEO (Social bookmarking)করবেন।
reddit.com
Signup করবেন যে ভাবে আপনারা ফেজবুক একাউন্ট খুলেন। তার পর যে খানে CREATE POST ক্লিক করে আপনার ক্লাইন্ট এর যে ওয়েব সাইট ও Keyword আছে সেই গুলো পোস্ট করবেন।
যেমন:
ক্লাইন্টের ওয়েব সাইট: www.healthbanktips.com & keywords: health tips, Baby care tips etc.

Post Title: Newborn Asleep Newborn Proper care

Descriptions: Using your 1st little one, you will possess almost certainly go through many textbooks precisely to set Baby care tips  for you to sleep and still have ordered a new mosses gift basket, then a cot as well as cot sleep. Occur your current pursuing young children, then you definitely realize however wonderful to get, it is important can be no matter whether baby can be cozy, safe and sound along with hot as well as neat ample. Our 1st little one gone straight into his very own cot sleep while they ended up being 3 several weeks previous even as we would not stay ever again involving the warthog snoring. 

এখানে ভাল করে দেখুন Baby care tips এর উপর একটি লিংক করে দেওয়া আছে যাতে করে যে কোন ভিজিটর Baby care tips এর উপর ক্লিক করলে আপনার ক্লাইন্টের ওয়েব সাইটে চলে যাবে। এর নামই হল এসইও অর্থাৎ Social bookmarking বা লিংক শেয়ার posting.

এই ভাবে অনেক গুলো Social bookmarking সাইট আছে যেমন: twitter.com , tumblr.com, digg.com, stumbleupon.com, technorati.com, delicious.com, slashdot.org  ,squidoo.com, scoop.it,    diigo.com  ইত্যাদি সব গুলো সাইন-আপ করবেন এবং লিংক শেয়ার করে এক্সেল সীটৈ সব তথ্য সংরক্ষণ করে রাখবেন।

Blog Comments শিখতে এখানে ক্লিক করুন;

Previous Post
Next Post
Related Posts

0 comments:

Thanks for visit my website. Feel free discussion from my any post and I will happy for suggestions.